EU-Mesterskaberne dag 6

Jakob Trier beretter fra Østrig:

Oliver havde fundet en butik der udlejede cykler på nettet så lige efter morgenmaden begik vi os ud på en lille gåtur dertil. Det var kun ca 1½ km fra hotellet. Vi blev hurtigt udstyret med to cykler som vi lejede de næste 2 døgn (32 euro kostede det os). Det første vi brugte dem til var et besøg i Spar og derefter brugte jeg cyklen til at køre ned til et vaskerig med vores vasketøj mens Oliver blev på hotellet for at se nogle skakpartier igennem.

Udsigten fra Spar købmanden over mod Slovenien hvor man kan se Muzej Norosti (Museum of Madness) oppe i bjergene.

Vi tog også cyklen fra hotellet til spillestedet i dag, det var en dejlig tur som vi tilbagelagde på under 15 minutter. Lidt sjovere end at køre i tog og man får også set en masse af lokalområdet.

Oliver spillede i dag mod bulgarske Asparuh Genchev (1212) – et parti han meget gerne skulle vinde. Oliver havde hvis og havde besluttet at spille spansk om muligt. Det gik fint og han kom ret godt og hurtigt ud af åbningen. Vandt en bonde og senere en kvalitet men så var tiden også ved at være opbrugt. Asparuh havde over 80 minutter på uret da Oliver kom ned på 5. Heldigvis kørte Oliver sejren hjem selvom Asparuh lavede en del præcise træk i slutspillet, men det var ikke nok til at holde Olivers materielle fordel tilbage. Dejligt med en hurtig pligtsejr.

Oliver hilser på dagens modtander før partiet sættes i gang.

2 timer og 45 minutter så havde Oliver vundet.

På vejen hjem fra spillestedet havde vi god tid og kørte derfor på vores lejede cykler forbi Rocksee som viste sig at være en flot søg med en masse sten på bunden. En camping plads var placeret lige ved siden af så der var mange mennesker i vandet.

Oliver ved vores cykler der er parkeret ved Rocksee

Hjemme på hotellet fik vi spist aftensmad og set på lidt mere skak.

Olivers modstander dagen efter var blevet annonceret på turneringshjemmesiden. Det bliver slovenske Tina Urbanc (1650). En ligeværdig modstander der dog har ½ point mere end Oliver i turneringen på nuværende tidspunkt.

Vi fik glemt at lukke vinduet før det blev mørkt… Bare der nu ikke var kommet myg ind på værelset!